HTML

Tulipán és bicikli

Erasmus ösztöndíjjal egy fél évet töltök Amszterdamban. Tanulok, dolgozok és szórakozok :-P

IndaFotó képek

Friss topikok

  • B Gyöngyi: Szia! Köszi az érdeklődést :-) Visszajöttem Mo-ra. Befejztem az egyetemet. Egy fél évet kínlódtam... (2009.05.11. 10:17) Itt a vége, fuss el véle
  • Scarlet Crusade: Szia! Irtam neked egy mailt..par kerdessel megspekelve:) Udv Miklos (2008.10.28. 11:52) melomelomelo
  • B Gyöngyi: Kedves vagy, de nem ismerkedem neten keresztül. Nincsenek túl jó tapasztalataim ezen a téren. Mega... (2008.07.29. 18:46) Gyöngyi go crazy
  • Omloskeksz: Nu, mi volt a mosoly oka? Csak nem rosszalkodott az ifju holgyemeny? :-))) (2008.07.28. 14:44) Buli
  • K.: Gyönyörű képek, irigyellek... K. (2008.07.26. 06:18) 3. nap

Címkék

Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Oktatás

2008.04.19. 18:00 :: B Gyöngyi

Tudom, hogy manapság mindenki a felsőoktatás hibáiról, tandíjról meg ilyesmikről írogat. Én sem tudom megállni, hogy ne írjak egy-két sort. Ez csak az én véleményem és nem vagyok egyik politikai oldal elkötelezettje sem (ezt manapság sajnos sokaknak nagyon nem mindegy).

Hollandiában tudtommal van tandíj. Az állam pedig ad valami diákhitel szerűséget, amiből a diákok fizetik a tandíjat, ez az összeg automatikusan megy át egyik intézmény számlájáról a másikéra. Azt hiszem erről már írtam. És mit mondanak a diákok: köszönjük szépen, ez egy király rendszer!

Komolyan mondom nem vagyunk normálisak. Lássuk be, az egyetemeknek több pénzre (bárki bármit mond, igen szükség van: projektort minden termbe! ez ma már minimum), az országnak meg kevesebb diplomásra van szüksége. Mi értelme van, annak, hogy sok karon az évfolyamnak csupán kb. 30% elkötelezett és ezen a pályán akar maradni? Hülyeség. És a tanárok is ugyanolyan hanyagul viszonyulnak az oktatáshoz, mint a diákok. Ha fizetnénk, akkor megkövetelnénk egy bizonyos szinvonalat is. Itt olyan órára mondják azt, h rossz volt, nem elég részletes, nem elég mélyreható, amiért mi imádkozunk otthon.

Vagy itt vagyok én. Tudom jól, ha nem lett volna ingyen, talán most nem lennék egyetemista. De azt is tudom, h megért volna nekem annyit a pszichó, h munkát vállaljak mellette, vagy még több hitelt... Szóval az állam ingyen oktat, lesz egy pszichológus- és tanár (ingyen volt ezért megcsináltam ezt is) diplomám és húzok kifelé amint lehet. Még akkor is, ha sokáig nem tudok elhelyezkedni pszichológusként. Mert még így is jobban megéri rendet rakni mások szobájában, mint mások fejében .

2 komment

Címkék: egyetem

A bejegyzés trackback címe:

https://amszterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr75432974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K. 2008.04.20. 07:04:42

Ez elmenne az Egyetemi életben is (mármint az újságban, cikknek), komolyan!!!
Teljesen egyetértek,de azért, mert te vállalnál munkát az egyetem mellett, mert nem lenne pénzed a tandíra; nem mindenki tenne így. És kiből is lenne a diplomás?? Abból, akinek annyi pénze van,h megteheti. Ennél még a magas felvételi pontok is jobban hangzanak. Csak az legyen egyetemista, aki tényleg megérdemli. Nem?

B Gyöngyi 2008.04.20. 16:10:15

Egyetértek K. Csakhogy elég nehéz lenne most kiszűrni, hogy ki érdemli meg igazán. Meg az egyetemeken tényleg nagy fejlesztéseket kellene végrehajatni, úgyhogy én most a tandíjas megoldást támogatnám néhány éveig, aztán majd meglátjuk. Ha látnád milyen számítógépek vannak otthon az intézetben... szégyen. A tesztjeink meg elavultak, régiek.
süti beállítások módosítása