HTML

Tulipán és bicikli

Erasmus ösztöndíjjal egy fél évet töltök Amszterdamban. Tanulok, dolgozok és szórakozok :-P

IndaFotó képek

Friss topikok

  • B Gyöngyi: Szia! Köszi az érdeklődést :-) Visszajöttem Mo-ra. Befejztem az egyetemet. Egy fél évet kínlódtam... (2009.05.11. 10:17) Itt a vége, fuss el véle
  • Scarlet Crusade: Szia! Irtam neked egy mailt..par kerdessel megspekelve:) Udv Miklos (2008.10.28. 11:52) melomelomelo
  • B Gyöngyi: Kedves vagy, de nem ismerkedem neten keresztül. Nincsenek túl jó tapasztalataim ezen a téren. Mega... (2008.07.29. 18:46) Gyöngyi go crazy
  • Omloskeksz: Nu, mi volt a mosoly oka? Csak nem rosszalkodott az ifju holgyemeny? :-))) (2008.07.28. 14:44) Buli
  • K.: Gyönyörű képek, irigyellek... K. (2008.07.26. 06:18) 3. nap

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A 2. nap

2008.02.02. 13:31 :: B Gyöngyi

Olyan 14 órát aludhattam, erős fejfájás mellett, azzal is keltem. Idővel magamhoz tértem, kipakoltam, és elmentem a diákomért. Először tetszett a bolyongás, mert nagyon sok a látnivaló, de amikor még 2 órával később sem találtam meg az irodát, hiába kértem segítséget… eléggé kiakadtam. Na nagy nehezen megtaláltam (hálistennek vannak térképek kirakva az utcán) benn közölték, h most sokan vannak, és kevés az ügyintéző jöjjek vissza később, de (na ez nem magyar dolog) ha nagyon, akarom akkor persze most is lehet csak többet kell várni. Na jó gondoltam melegedek várok. Na ez a sokat kell várni, sem olyan mint otthon, max fél órát ha várhattam, és már következtem is. Jövő héten vissza kell még mennem, de már megvan a diák, szóval netezhetek valohol ingyen, az rejtély, h hol. A bevásárlást is sikerült elintéznem, de elég sok idő kibogarászni, h mi micsoda, mert ugye nincs rajta angolul, bezzeg itthon minden 5-6 nyelven van. Az egyik terméken volt franciául is, jól jött a nyelvvizsga! J minden fontosabb dolgot megvettem kenyér, liszt, cukor, tej, tészta, olaj, vaj, felvágott, szósz, só, lekvár stb. amit nem veszek még egy jó darabig, 12 euból. Az durván 3100.-, nem hittem volna. Igaz elfelejtettem az öngyújtót, meg a tusfördőt. De ez igazán nem sok. Na a spegettire kíváncsi leszek, mert 1 kilót vettem 0,5-ért (125), tojást nemigen látott. A legtöbb dolgot 1 eu alatt vettem. Asszem mindig így fogok vásárolni.
Kb ennyi történt. Amíg nem lesznek barátaim nagyon nehéz lesz, mert elég magányos most így. De ezek csak az első napok. A szobatársamnak egész nap órája van. Csak az az átkozott szél ne lenne… megérte elhozni a télikabátot.
Hát igen, az angol… sok problémám lesz, de ráhajtok. Nincs tv, internet, bulizni nincs kedvem, úgyhogy hobbim lesz a tanulás. Most jött át Olga vele jól el tudok beszélgetni. Aranyosak, most derült ki, h ő tök jól beszél hollandul. Így már elég ciki az én angol nyelvtudásom. Vagy csak én érzem így, mert nem jutnak eszembe azonnal a szavak, de megértek mindent. Végül is, már 2 hivatalos dolgot elintéztem: van lakásom, és be vagyok iratkozva.

Szólj hozzá!

Címkék: kezdetek

A bejegyzés trackback címe:

https://amszterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr32322053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása