HTML

Tulipán és bicikli

Erasmus ösztöndíjjal egy fél évet töltök Amszterdamban. Tanulok, dolgozok és szórakozok :-P

IndaFotó képek

Friss topikok

  • B Gyöngyi: Szia! Köszi az érdeklődést :-) Visszajöttem Mo-ra. Befejztem az egyetemet. Egy fél évet kínlódtam... (2009.05.11. 10:17) Itt a vége, fuss el véle
  • Scarlet Crusade: Szia! Irtam neked egy mailt..par kerdessel megspekelve:) Udv Miklos (2008.10.28. 11:52) melomelomelo
  • B Gyöngyi: Kedves vagy, de nem ismerkedem neten keresztül. Nincsenek túl jó tapasztalataim ezen a téren. Mega... (2008.07.29. 18:46) Gyöngyi go crazy
  • Omloskeksz: Nu, mi volt a mosoly oka? Csak nem rosszalkodott az ifju holgyemeny? :-))) (2008.07.28. 14:44) Buli
  • K.: Gyönyörű képek, irigyellek... K. (2008.07.26. 06:18) 3. nap

Címkék

Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2. nap Párizs

2008.06.14. 00:07 :: B Gyöngyi

Párizst elég nehéz lesz elmesélni, főleg az első napot. Mert ugyanis nem voltam hajlandó metróra ülni, mindent látni akartam. Ennek az lett a következménye, h kb. 15-20 km gyalogoltam a városban + múzeumi tátogás. Először az operát néztem meg, lenyűgöző, aztán jött a Louvre - mit mondjak, szinte sírtam a gyönyörüségtől. Óriási és gyönyörű épület - ám ekkor kiderült, hogy keddenként zárva... WTF!!! Ekkor át kellett szerveznem az egész túrát. Hát megcseréltem a két napot, bár így nem volt olyan gazdaságos menetelés terén. Megindultam a Rodin múzeum felé. Út közben persze láttam jó néhány szép dolgot, a Louvre előtti teret, kertetket megcsodáltam, hidak stb. Rodin... óriási sor, rendben, ha már eljöttem idáig, beálltam. Ekkor jött egy múzeumőr, aki elhadart valamit arról, h kert, meg h zárva, meg múzeum (francia nyelvtudásom nem a legjobb), de azért rendületlenül sorban álltam, abban a hitben, hogy legalább a kertbe bejutok és 1-2 szobrot látok. Szerencsére nem volt igazam és épp ellenkezőleg a kert egy részét zárták le. Na végre, rászabadultam a szobrokra!!!

Aztán már ott volt a közelben az Invalidusok, hát azt is megnéztem és volt olyan szerencsém, h a katona zenekar épp akkor játszott, meg díszszemlét tartottak. Király volt.

Aztán persze az Eiffel torony. Mint azt már mondtam, eldöntöttem, h lifttel megyek, és nem értettem kik azok a hülyék, akik be merik vállalni a lépcsőt. khmm, hát én. Megláttam a sort a liftes bejárat előtt és gyorsan elindultam a lépcsők felé. Mondanom sem kell, h mire leértem a lábam remegett a kimerültségtől... nem voltam egy nagy Eiffel torony fun, de ezek után az lettem. Csodálatos egy szerkezet, arról nem is beszélve, h a kilátás milyen gyönyörű volt... ez egy 10 pontos nap lett.

Végül a hostel felé indultam, persze nem volt közel, a város másik végében, mivel nem így terveztem az utat, de legalább láttam Champs-Élysées-t és a Diadalívet (na ekkor voltam tök éhes, csakhát itt aztán nem kapni olcsóságot, ekkor egy kicsit kiborultam, Párizs különben sem olcsó hely.) A szállás nem volt rossz, leszámítva, h 2 csaj hajnali 3-ig jött-ment és nem tudtam tőlük aludni. Párizs amúgy is zajos, Amszterdamhoz viszonyítva. De hiányoztak a biciklik!

Szólj hozzá!

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

https://amszterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr96519457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása