HTML

Tulipán és bicikli

Erasmus ösztöndíjjal egy fél évet töltök Amszterdamban. Tanulok, dolgozok és szórakozok :-P

IndaFotó képek

Friss topikok

• B Gyöngyi: Szia! Köszi az érdeklődést :-) Visszajöttem Mo-ra. Befejztem az egyetemet. Egy fél évet kínlódtam... (2009.05.11. 10:17) Itt a vége, fuss el véle
  • Scarlet Crusade: Szia! Irtam neked egy mailt..par kerdessel megspekelve:) Udv Miklos (2008.10.28. 11:52) melomelomelo
  • B Gyöngyi: Kedves vagy, de nem ismerkedem neten keresztül. Nincsenek túl jó tapasztalataim ezen a téren. Mega... (2008.07.29. 18:46) Gyöngyi go crazy
  • Omloskeksz: Nu, mi volt a mosoly oka? Csak nem rosszalkodott az ifju holgyemeny? :-))) (2008.07.28. 14:44) Buli
  • K.: Gyönyörű képek, irigyellek... K. (2008.07.26. 06:18) 3. nap

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

"egy szál bikinit hoztam el az útra..."

2008.06.05. 22:55 :: B Gyöngyi

Kicsit elegem lett a tervezgetésből, úgyhogy leírom, ami eddig biztos. Elég nehéz minden fontos dolgot besűríteni néhány napba.

Tehát: 9-én indulunk Lille-be busszal (mert a eurolines sokkal olcsóbb, mint a vonat). délutánra ott is vagyunk. Itt egy kicsit szétnézünk Palace Rihour, Town Hall, talán egy városnéző körút keretében. Ez tulajdonkép nem is lesz kidolgozva, mert lehet h csak 1-2 órát tudunk itt lenni. de feltétlen megkóstolom: sajt (vieu-lille), egy kis sör, Méert-féle gofri meg talán egy lille-i csokivirág is lecsúszik majd. Nem tudom mi az, de majd kiderül. Én örülnék egy-két múzeumnak is pl. Fine Arts Museum vagy a Hospice Comptesse.

Estére Arrasban vagyunk (kép), itt lakik Pascaline vőlegénye. Este városnézés.

Másnap kora reggel Párizs vonattal. Más útat nem találtunk és méregdárga ami azt illeti, csak 1 órányira van, tegnap még 20 eu volt a jegy, ma amikor meg akartam venni 28... semmi gond, megvettem. De éppen a jegyár miatt úgy döntöttem, h egy kis hotelben megszálok estére. A hotel ugyanis csak 24 eu, a returjegy meg 56...

Párizs első nap: ez gyakorlatilag legalább 15 óra sétát takar... Nem tudom, h lesz-e bármikor is még lehetőségem visszatérni, úgyhogy szinte mindent látni akarok. (metrózni tehát már csak végős esetben) Rue la Fayetten lefelé megcsodálom az Operaházat, majd egyenesen a Louvre-ba, szigorúan csak 4 órát eltölteni (!!!) (2 szekció, francia festők és ókori görög, római emlékek). Majd nászútra talán visszajövök mégegyszer... Sajnos a Louvre nem egy délelőtti program.

Aztán végig sétálok a Szajna partján (azóta erről ábrándozok, mióta Kun János tanárúr mesélt róla), Pont Neuf-ön át (legrégebbi híd, kép) Ile de la Cité szigete: Sainte Chapelle és Notre Dame. Aztán gyors kitérő a Latin negyedbe, egy kukkantás a Sorbonne-ra (vagy kettő :-))), Panthéon, fotózkodás Voctor Hugo sírjánál (meg Voltaire, Rousseau,Morat, Zola, Duma...) Nem kellene kihagyni egy ókori római arénát sem, majd vissza egy másik szigeten keresztül (Ile St. Louise), állítólag szép. Íme:

Ha még bírom szusszal egy szép parkocska és Victor Hugo háza. Bemenni már sajnos nem igen tudok majd, de azért megcsodálom. Innen pedig a hotelbe, attól függően h mennyire fáj már a lábam metróval, de szerintem az éjszakiai Párizs lenyűgöz annyira, h ilyesmi ne zavarjon.

Másnap kora reggel: át a belváros másik részébe és Eiffel torony, Rodin múzeum (jupppé, ide azóta akarok elmenni, amóta Rózsavölgyi tanárúr mesélt róla, el se hiszem, h láthatom a Csókot), Invalides, Szajna, Pont Alexandre III (a legszebb híd), Champs Élysées, talán egy kisebb múzeum, attól függően h mennyi időm marad a vonatig, talán a Sacré-Coeur. Ami mókás lenne, mert ezen a környéken forgatták Amilie csodálatos életét. És mind e közben megpróbálok nem éhenhalni, finomakat enni.

Aztán másnap Pascaline-nel Amiens és Berck-sur-Mer. A képek magukért beszélnek, h miért megyünk.

Óóó, és a bejegyzés címét az adta, hogy bizony alig vihetek magammal valamit, mivel mindent cipelnem kell... így tényleg csak a legfontosabb jöhet.

:-D

Aztán haza indulok hajnalban, de hogy azért Belgium se maradjon ki, Brüsszelben megállok néhány órára, kicsit szétnézek és kész csoda lesz, ha mindezek után még lépes leszek reggel munkába menni...

Az a legjobb az egészben, hogy ezt az egész utat magamnak köszönhetem. A saját pénzem verem el és magam terveztem el. Persze jobb szerettem volna Párizst nem egyedül végigjárni, hanem egy hímnemű egyeddel, de az élet nem ilyen. Így is hálás lehetek, h nap, mint nap valóra válnak a kis álmaim.

1 komment

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K. 2008.06.09. 19:05:07

Örülök,h látod mindezt és nem számít,h kivel vagy kivel nem. Látod. És pont:)