HTML

Tulipán és bicikli

Erasmus ösztöndíjjal egy fél évet töltök Amszterdamban. Tanulok, dolgozok és szórakozok :-P

IndaFotó képek

Friss topikok

  • B Gyöngyi: Szia! Köszi az érdeklődést :-) Visszajöttem Mo-ra. Befejztem az egyetemet. Egy fél évet kínlódtam... (2009.05.11. 10:17) Itt a vége, fuss el véle
  • Scarlet Crusade: Szia! Irtam neked egy mailt..par kerdessel megspekelve:) Udv Miklos (2008.10.28. 11:52) melomelomelo
  • B Gyöngyi: Kedves vagy, de nem ismerkedem neten keresztül. Nincsenek túl jó tapasztalataim ezen a téren. Mega... (2008.07.29. 18:46) Gyöngyi go crazy
  • Omloskeksz: Nu, mi volt a mosoly oka? Csak nem rosszalkodott az ifju holgyemeny? :-))) (2008.07.28. 14:44) Buli
  • K.: Gyönyörű képek, irigyellek... K. (2008.07.26. 06:18) 3. nap

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

L'auberge Espagnole

2008.05.30. 19:37 :: B Gyöngyi

Ha valaki tudni akarja, hogy milyen Erasmusosnak lenni, a fenti filmet ajánlom. Szinte minden, ami a sráccal történik megtörént velem is. (kivéve, h nem csaltam meg a párom, de a szakítás az megvolt)

A filmben van egy jelenet, amikor az angol könyvmoly kiscsajt végre ki tudják rángatni a szomájából és elviszik bulizni. Akkor este a 'No women, no cry"-t éneklik, aztán összejön egy pasival.  Ugyanez volt nekem is Adival. :-))))) (dal+könyvmoly csaj) Kettőnkről nem is akarok többet írni, mert egyrészt más blogolókkal ellentétben én teljesen felválaltam kilétemet és nem akarom kiteregetni magánéletemet, másrészt bár nem mondtuk ki, de nyilvánvaló, h egy nyári kalandról van szó, 2 hónap alatt, aligha fordulhat komolyra. (ha mégis, arról örömmel tudósítok)

Csütörtökön buliban voltam. Jó volt. És pont. Nem az én világom az igazi amszterdami buli. érdekes volt. Ezt is megtapasztaltam. Lehet, h az volt a gond, h egy kortyot sem ittam, drogozni meg főleg nem...

Megy a meló, néha randi, igazán nem érzem azt, h vége lenne itt az egyetemnek, meg aztán tanulni valóm is akad. Azt viszont érzem, h lassan vége az erasmusnak, ami rettentően elszomorít. Rosszabb lesz innen hazamenni, mint idefele. Nem tudok csak magyarokkal élni.

Eléggé megváltoztam, megváltozott az életszemléletem. Nem véletlenül éltem örökös nyomás alatt. Otthon mindennek meg van a maga rendje és ideje. Csináld meg az általános sulit - minnél több versennyel, minnél jobb jeggyel, középsuli - detto, csak szurj be egy nyelvvizsgát is, mert az KELL, innen egyetemre KELL felvételizni, mert különben lúúúúzer vagy, ki ne hagyd a jogsit, meg még nyelvvizsga, meg még ami belefér, aztán nem ártana, h találnál egy jó állást, de ne sokáig, mert tul képp 25 évesen már férjnél KELL lenni, és gyereket KELL szülni. Jön a tipikus nyelvvizsga téma: gyerek vagy karrier, el KELL döntened.

Na mármost én most abban az időszakban vagyok, amikor már szinte az összes barátnőm férjnél van, vagy már gyereket is szült és nekem is KELLENE... Az egyetemet is be KELLENE fejezni, mert már mindenki más befejzete. De már állást is KELLENE nézni, mert különben nem kapok semmit. ÉÉÉÉs pszichológus állást KELLENE, mert mi a jó nyűnyavajának szenvedtem akkor végig 5 évet??? ááááááá Sokan hihetik azt, h túlzok. De nem, ez így van. És ezt látom sok ismerősömön, a "kellek" uralják életünket.

Szóval, amit én eldöntöttem az nem az, amit majd megKELL tennem, hanem az amit nem akarok és kész. Nem akarok Mo-on élni, nem akarok újra összejönni Pítörrel, nem akarok csak azért pszichológusként dolgozni, mert itt az ideje, nem akarom magam korlátok közzé szorítani. Lesz, ami lesz. Lehet, h diploma után kimegyek 1 évre Au pair-nek, lehet, h visszajövök Amszterdamba, lehet elmegyek egy hajóra szolgálni... inkább a lehet legyen több, mint a kell.

A franc... a diákhitelt vissza kell fizetni...

Amúgy visszatérve a filmre, ugyanez történt a sráccal is. Visszatérve Franciországba, hiába kapott jó állást, nem találta a helyét a szűk falak közt...

5 komment

Címkék: élet amszterdam

A bejegyzés trackback címe:

https://amszterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr5495545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K. 2008.06.02. 11:06:26

Semmit sem kell. Én legalábbis úgy gondolom. Csak olyasmit csinálj, ami neked KELL... Az életedbe kell, a jólétedhez kell...
Kicsit nem akarsz beállni a magyar sorba. De ugye tudod, h széllel szembe pisilsz?:)
A diálhitelre kérsz haladékot, dolgozol egy nyarat és egyösszegbe a képükbe vágod. Ha akarod. DE nem KELL...
Puszillak

B Gyöngyi 2008.06.02. 12:08:37

A diák hitel miatt nem is aggódom. és igen is sok a kell. pl.: Ha nincs férjed x évesen a rokonok, ismerosok az orületbe kergetik az embert, hogy "na és van valaki"stb. Ezek a kellek, a szociális nyomás. Itt ezt nem érzem, itt fiatal lehetek.
:-)nem értem miért pisilnék a széllel szemben? most kaptam egy jobb állás lehetoséget...

K. 2008.06.03. 07:45:00

Milyen lehetőséget? Remélem, összejön. Én is kaptam egyet,de ma fog kiderülni, mit is takar.
A KELLekről az a véleményem, h rajtad múlik az egész. Szociális nyomás ide vagy oda, csak azért bőszít fel ennyire, mert nehéz időszakon vagy túl. Mert belül lázadsz a hazaút miatt, de ez csak szerintem van így. És hozzáállás kérdése a Kell-dilemma...
Tudom, egy kicsit magamra vettem, de majd leveszem:)))

Érezd jól magad Franciahonban:)

K.

Nekem - és Atinak - nagyon hiányzol!!

B Gyöngyi 2008.06.03. 09:42:45

:-) Éreztem én, hogy magadra vetted. de hát miért? Ez csak rólam szól.

Nem találom az utam, és amire kényszerítenek az elmúlt évek, az nem annyira tetszik. Mostanában már többen mondták, h hát azért a szakmámban helyezkedjek már el... nekem meg nincs kedvem.5 évet tanultam és nincs kedvem pszichológusozni. Jobban éredel az üzlet, vezezés, szervezés. De igazad is van, lehet, h ilyesmiről is van szó, amit írtál. hazamegyek, vissza az iskolapadba és megint érdekes lesz. Lehet. felvezek majd egy pár munkapszichológia tárgyat, hátha az változtat a helyzeten.

K. 2008.06.09. 18:59:30

Ezt is - mint az Adi-dilemmát - az idő fogja elrendezni. Mindig tanulnod kell vmit ahhoz,h ey magasabb szintre érj. Akkor is,ha ez közhelynek hangzik. Engem is tanít az Élet; hidd el!!
Pussszantlak, meg fog oldódni minden!
süti beállítások módosítása