HTML

Tulipán és bicikli

Erasmus ösztöndíjjal egy fél évet töltök Amszterdamban. Tanulok, dolgozok és szórakozok :-P

IndaFotó képek

Friss topikok

  • B Gyöngyi: Szia! Köszi az érdeklődést :-) Visszajöttem Mo-ra. Befejztem az egyetemet. Egy fél évet kínlódtam... (2009.05.11. 10:17) Itt a vége, fuss el véle
  • Scarlet Crusade: Szia! Irtam neked egy mailt..par kerdessel megspekelve:) Udv Miklos (2008.10.28. 11:52) melomelomelo
  • B Gyöngyi: Kedves vagy, de nem ismerkedem neten keresztül. Nincsenek túl jó tapasztalataim ezen a téren. Mega... (2008.07.29. 18:46) Gyöngyi go crazy
  • Omloskeksz: Nu, mi volt a mosoly oka? Csak nem rosszalkodott az ifju holgyemeny? :-))) (2008.07.28. 14:44) Buli
  • K.: Gyönyörű képek, irigyellek... K. (2008.07.26. 06:18) 3. nap

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Februar 4

2008.02.05. 16:40 :: B Gyöngyi

 

Attól tartok, hogy ha egyszer hazaköltözök, nem tudom majd megszokni az otthoni dolgokat. Itt mindenki iszonyú kedves és udvarias. Ma például magam elé engedtem egy hapsit fénymásolásnál, mert nekem elég sokat kellett. Itt a boltokban is van fénymásoló és érmebedobással működik. 1 copy 5 cent. Drágább, mint otthon, de olcsóbb lehet, mint Pesten. Szóval a hapsinak nem volt aprója, fénymásolt egy pár oldalt és a maradékot nekem adta. Ez amolyan mindennapos dolog úgy tűnik. Mosolyognak, megszólítják az embert és ha szólok, hogy nem értem, azonnal angolra váltanak. A közlekedésben pedig a gyalogosnak van elsőbbsége, mármint tényleg van. Az autósok rettentő türelmesek, biztos a sok turista miatt. Mindig elengednek minket, még akkor is, ha nekünk van piros. Otthon képtelenség átmenni a zebrán, sokszor még a zöld lámpánál is. Lehet, hogy egy fél év múlva, otthon elüt egy autó, ha nem vigyázok…  Bár még nem kezdődtek el az órák, amik miatt aggódni kellene, általánosságban elmondható, hogy itt kiegyensúlyozottabb vagyok, vidámabb és állandóan mosolygok. Majd meglátjuk néhány hét múlva, de egyelőre nagyon tetszik itt, meg tudom szokni.

Pascalinnel nyelvet cserélünk, vagyis nyelveket. Ugyanazokat a dolgokat lefordítjuk angolra, franciára, magyarra és hollandra. Ez általában a program a konyhában. Holnap jön egy olasz barátja, mert ő Olaszországban volt Erasmusos. Imádom ezt a multikulturális helyzetet.

Pascaline tejjel issza a teát. Nézni is rossz, de majd megkóstolom J

Ja és nem ártana, ha iskolában megtanítanák az udvarias társalgást, társalgási szabályokat. Az ilyenek felett olyan simán elsiklunk. Mi magyarok nem vagyunk sem udvariasak, sem pedig vendégszeretők. Szerintem, mi jobban tartjuk a határokat. Bár talán mi hamarabb közel engedjük magunkhoz az embereket, de kezdetekben mi az elutasítóbb kategória vagyunk. Talán azért mondják ránk, h vendégszeretők vagyunk, mert szeretünk nagy és ingyen vacsorát adni, ez amolyan keleti habitus lehet.

A város toleranciája zavarba ejtő. A piac olyan, mint otthon azt leszámítva, hogy vibrátort is lehet venni. A belvárosban Gay Bar-ok, sexshopok és rengeteg helyen lehet füvet kapni. A szagát sok helyen érezni. Valaki, inkább nem mondom, hogy ki, már kifejtette, hogy milyen könnyű hazacsempészni, mert bár az országhatáron van ellenőrzés, csak azt nézik, hogy van-e cigi. A mi dolgunkat még a határnyitás is megkönnyítené, de ugye ilyet én nem teszek.

A kajával nincs gondom egyelőre, mert épp hozzászoktam, h 2 főre főzök, aztán most csak magamra kell. Vettem egy üveg spagetti szószt. Olyan 3-4 ebédre elég. Holnap közösen főzünk vmit vacsira, de addig is szereznem kellene magyar recepteket.

Most kaptunk 1-1 törülközőt, valaki itt hagyta. Király. Ja és már volt itt vízforraló. 2 db. Még az is van, ami nem kell.

Szólj hozzá!

Címkék: amszterdam

A bejegyzés trackback címe:

https://amszterdam.blog.hu/api/trackback/id/tr55326557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása